ABS
W wyposażeniu Lacetti i Nubiry III zastosowano ABS 5.3, ma on za zadanie przeciwdziałać poślizgowi kół podczas ostrego/nagłego hamowania, a tym samym zapewnić sterowność pojazdu.
Lacetti posiada system ABS 5.3 cztero-obwodowy BOSCH, każde koło sterowane jest niezależnie umożliwia to kontrole poślizgu każdego koła. Oczywiście można było spotkać auta bez systemu ABS, jednak nie jestem pewien czy były one dostępne na rynku polskim, gdyż od 1 lipca 2006 unia europejska wydała dyrektywę aby wszystkie nowe samochody posiadały ABS.
Układ hamulcowy z systemem ABS
1. Przewód giętki tylnego prawego hamulca
2. Trzeci przewód sztywny tylnego prawego hamulca
3. Zacisk trzymający przewody
4. Drugi przewód sztywny hamulca tylnego (A)
5. Drugi przewód sztywny hamulca przedniego
6. Przewód giętki przedniego prawego hamulca
7. Drugi przewód sztywny hamulca tylnego (B)
8. Pierwszy przewód sztywny hamulca tylnego (A)
9. Pierwszy przewód sztywny hamulca tylnego (B)
10. Przewód sztywny hamulca przedniego
11. Przewód giętki przedniego lewego hamulca
12. Pompa hamulcowa/Urządzenie wspomagające
w pojazdach z lewostronnym układem kierowniczym
13. Modulator układu ABS
14. Przewód giętki tylnego lewego hamulca
15. Trzeci przewód sztywny tylnego lewego hamulca
Układ hamulcowy bez systemu ABS
1. Przewód giętki tylnego prawego hamulca
2. Trzeci przewód sztywny tylnego prawego hamulca
3. Zacisk, uchwyty
4. Drugi przewód sztywny hamulca tylnego
5. Drugi przewód sztywny hamulca przedniego
6. Przewód giętki przedniego prawego hamulca
7. Drugi przewód sztywny hamulca tylnego
8. Przewód sztywny hamulca przedniego
9. Przewód giętki przedniego lewego hamulca
10. Złącze
11. Pierwszy przewód sztywny hamulca tylnego (A)
12. Pierwszy przewód sztywny hamulca przedniego
13. Pierwszy przewód sztywny hamulca tylnego (B)
14. Pompa hamulcowa/Urządzenie wspomagające
w pojazdach z lewostronnym układem kierowniczym
15. Przewód giętki tylnego lewego hamulca
16. Trzeci przewód sztywny tylnego lewego hamulca