Chevrolet Lacetti / Nubira


Układ hamulcowy

tarcze hamulcowe wentylowane, klocki hamulcowe

Układ hamulcowy lacetti / nubiry III to tradycyjny system składający się hamulca zasadniczego, hamulca awaryjnego oraz hamulca postojowego.

Hamulec roboczy jest systemem składający się z pompy hamulcowej dwuobwodowej w której koła połączone są krzyżowo np. prawe tylne i lewe przednie.

Dzięki temu połączeniu hamulec awaryjny jest realizowany przez nie uszkodzony obwód czyli jeżeli uszkodzi się nam hamulec prawy przedni to lewe tylne koło nie będzie hamowało w tym wypadku hamulec awaryjny będzie działał na koła lewe przednie i prawe tylne.

Pompa hamulcowa jest wyposażona w serwo hamulcowe podciśnieniowe 9" którego zadaniem jest wspomaganie hamulca zasadniczego, dzięki temu nie musimy z tak dużą siłą naciskać na pedał hamulca aby efektywnie hamować gdyż serwo zwiększa nacisk na pompę hamulcową.

Serwo działa tylko przy włączonym silniku jeżeli silnik nie pracuje to hamulec jest znacznie twardszy, szczególną ostrożność trzeba zachować np. podczas holowania auta przy zgaszonym silniku.

Za dopłatą możemy zamontować ulepszony cztero-obwodowy układ ABS przeciw blokujący firmy BOSCH który jest zintegrowany z EBD elektronicznym systemem rozkładu siły hamowania.

Dodatkowo w wersji PLATINIUM można zamówić układ kontroli trakcji (TC) który zapobiega poślizgowi kół podczas ruszania. Hamulce postojowy jest hamulcem mechanicznym który działa na koła tylne za pomocą zestawu linek i cięgien.


Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

strzałka do góry