Chevrolet Lacetti / Nubira


Przeniesienie napędu

Przeniesienie napędu we wszystkich wersjach Chevrolet'a Lacetti / Nubira III, jest na koła przednie. Do wyboru są pięciobiegowe skrzynie manualne oraz automatyczne, dla silnika diesla jest to skrzynia pięciobiegowa, natomiast dla benzyniaków skrzynia czterobiegowa.

Dla silnika benzynowego 1.4 16V DOHC nie przewidziano wersji automatycznej, jest tylko manualna. Jak widać dla wszystkich silników benzynowych zastosowano praktycznie takie same przełożenia, różnica jest niewielka i tylko dla pierwszego biegu w silniku 1.8 16V DOHC zaznaczono to na czerwono.

Moim skromnym zdaniem dla silnika 1.8 16V DOHC powinni zastosować inne przełożenie główne tak jak w Daewoo Nubirze II 2.0 (3.550) oraz zastosować bieg szósty (0.686) dało by to niższą prędkość obrotową silnika przy wyższych prędkościach.

Przełożenie skrzyni biegów Lacetti / Nubira III









Pięciobiegowa skrzynia manualna


Silnik

1,4 16V DOHC 1,6 16V DOHC 1,8 16V DOHC 2,0 16V SOHC

Benzyna Diesel

Model skrzyni: D-16 C/R D-16 C/R D-33 D-33

Przełożenie


1 bieg 3,818:1 3,818:1 3,545:1 3,820:1

2 bieg 2,158:1 2,158:1 2,158:1 1,970:1

3 bieg 1,481:1 1,481:1 1,481:1 1,304:1

4 bieg 1,121:1 1,121:1 1,121:1 0,971:1

5 bieg 0,886:1 0,886:1 0,886:1 0,767:1

Bieg wsteczny 3,333:1 3,333:1 3,333:1 3,615:1

Przekładnia główna 3,722:1 3,722:1 3,722:1 3,261:1
















Skrzynia automatyczna


Silnik

1,4 16V DOHC 1,6 16V DOHC 1,8 16V DOHC 2,0 16V SOHC

Benzyna Diesel

Model skrzyni: - 81-40LE 4HP16 55-51LE

Przełożenie


1 bieg - 2,975:1 2,719:1 4,575:1

2 bieg - 1,568:1 1,487:1 2,979:1

3 bieg - 1,000:1 1,000:1 1,947:1

4 bieg - 0,697:1 0,717:1 1,318:1

5 bieg - - - 1,000:1

Bieg wsteczny - 2,300:1 2,529:1 5,024:1

Przekładnia główna - 3,750:1 3,945:1 2,700:1








Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

strzałka do góry