Silnik ten znany jest z Daewoo Nexia, Lanos'a, Tacum'y, zbudowany jest on na silniku 1,4 F14D3 i bardzo podobny do silnika Opla X14XE.
Jego cylindry są większe a zatem moc także wzrosła, w przypadku Chevroleta Lacetti jest to 80 kW (108 kM), bardzo dobra alternatywa zamiast silnika 1.4 cm3.
Silnik 1.6 16V DOHC montowano we wszystkich wersjach nadwoziowych. Wyposażono go w zmienną geometrię dolotu VGIS, spowodowało to większą elastyczność silnika w całym zakresie obrotów.
Silnik jak młodszy brat 1.4 posiada dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder, dwa ssące i dwa wydechowe. Jedyną wadą tego silnika to pasek rozrządu i cały mechanizm, wymianę kompletnego rozrządu należy przeprowadzać co 60 000 km. Jednak jednostka ta jest bardzo trwała, wymieniając na czas oleje, filtry, świece i kompletny rozrząd silnik ten odwdzięczy się długimi i bez awaryjnymi przebiegami.
Silnik 1,6 16V DOHC F16D3 Chevrolet Lacetti / Nubira III | |
Typ: | 4-cylindrowy rzędowy |
Ilość zaworów: | 16 zaworów po 4 na cylinder / 2 wydechowe 2 ssące |
Pojemność: | 1598 cm3 |
Moc maksymalna: | 80 kW (108 kM) / 5800 obr/min |
Maksymalny moment: | 150 Nm / 4000 obr/min |
Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.