Tylne hamulce Chevroleta Lacetti / Nubiry III są typu tarczowego z bębnami, bębny działają jako hamulec awaryjny, postojowy tzw. ręczny. Natomiast tarcze typu pełnego z zaciskiem pływającym, z jednym tłoczkiem działają jako hamulce zasadnicze. Takie rozwiązanie mogliśmy spotkać w Daewoo Nubira I i II z silnikiem 2.0 oraz Leganzie, jednak Lacetti posiada szczęki takie jak w tradycyjnych hamulcach bębnowych. Zrezygnowano ze szczęk typu podkowa, które w Leganzie i Nubirze I oraz II przynosiły więcej problemów niż korzyści. Teraz spełniają swoją funkcję jak należy, a do regulacji już nie jest potrzebny demontaż tarczy z bębnem.
Specyfikacja hamulców tylnych | ||
Rodzaj: | Tarcza z bębnem | |
Rodzaj tarczy: | Pełna | |
Parametry bębna | ||
Milimetry | Cale | |
Średnica wewnętrzna: | 200,00 | 7,87 |
Maksymalna średnica: | 201,00 | 7,91 |
Owalizacja: | 0,04 | 0,0016 |
Parametry tarcz | ||
Milimetry | Cale | |
Grubość minimalna: | 8 | 0,31 |
Bicie boczne (zamontowana): | 0,08 | 0,003 |
Średnica tarczy: | 258 | 10,15 |
Grubość tarczy nowej: | 10,4 | 0,40 |
Odchyłka grubości: | 0,01 | 0,0004 |
Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.