Silnik o pojemności 1,8 cm3 jest najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w Chevrolecie Lacetti / Nubira.
W pierwszych etapach produkcji do połowy 2005 roku montowany był silnik T18SED, na pierwszy rzut oka przypominał on silnik T20SED montowany w Nubi'rze jeszcze przez Daewoo.
Jeszcze bardziej T18SED przypominał silnik z Leganzy 2.2 T22SED który był rzadkością.
Silniki T18SED, T20SED i T22SED były bardzo podobne z wyglądu i dlatego można je było łatwo pomylić sugerując się wyglądem pokrywy zaworów. Zdjęcie po lewej stronie przedstawia silnik T22SED o pojemności 2.2 cm3 i mocy 136KM montowany w Daewoo Leganza
Oczywiście T18SED był słabszy (122KM) od T20SED (133KM) i odziedziczył wadę cieknącej uszczelki pod plastikową pokrywą zaworów, która wytrzymywała pół roku po zmianie i dalej ciekła.
Do krajów w których były bardziej wyśrubowane normy emisji spalin trafia z recyrkulacją spalin (EGR) elektronicznie sterowaną, dla mniej wymagających EGR był podciśnieniowy.
W połowie 2005 roku rozpoczęto montaż silnika o znaku kodowym F18D3, posiadał moc 121 KM i wyeliminowano w nim wady z poprzedniej wersji.
Najważniejsza to zmiana pokrywy zaworów z plastikowej na metalową, tym sposobem rozwiązano wycieki oleju na łączeniu głowicy z pokrywą zaworów.
Cewka zapłonowa w tej wersji jest nakładana bezpośrednio na świece zapłonowe, filtr oleju znajduje się w innym miejscu. Są też niewidoczne zmiany, jak napęd paska rozrządu czy kształt kolektora dolotowego.
Na prawym zdjęciu przedstawiono silnik F18D3 bez plastikowej pokrywy osłaniającej.
Pokrywa zaworów jest metalowa, w środku na świece nałożona jest cewka zapłonowa a po prawej widoczny elektronicznie sterowany zawór EGR.
Silnik T18SED jak i F18D3 to jednostki wytrzymałe i sprawdzone, bardzo dobrze tolerują LPG. Dbając o okresowe przeglądy takie jak wymiana olejów, filtrów, świec i napędu rozrządu możemy być pewni że jednostka ta odwdzięczy się długimi i bezawaryjnymi przebiegami.
Silnik 1,8 DOHC Chevrolet Lacetti / Nubira III | ||
Oznaczenie: | T18SED | F18D3 |
Typ: | 4-cylindrowy rzędowy | |
Ilość zaworów: | 16 zaworów po 4 na cylinder / 2 wydechowe 2 ssące | |
Pojemność: | 1799 cm3 | 1796 cm3 |
Moc maksymalna | 122 KM / 5800 obr/min |
121 KM / 5600 obr/min |
Maksymalny moment | 165Nm przy 4000obr/min | 169Nm przy 3600obr/min |
Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.