Chevrolet Lacetti / Nubira


1.8 16V DOHC F18D3 i T18SED

silnik daewoo nubira 2.0 t20sed dohc Silnik o pojemności 1,8 cm3 jest najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w Chevrolecie Lacetti / Nubira.

W pierwszych etapach produkcji do połowy 2005 roku montowany był silnik T18SED, na pierwszy rzut oka przypominał on silnik T20SED montowany w Nubi'rze jeszcze przez Daewoo.

t22sed, dohc 2.2, leganza Jeszcze bardziej T18SED przypominał silnik z Leganzy 2.2 T22SED który był rzadkością.

Silniki T18SED, T20SED i T22SED były bardzo podobne z wyglądu i dlatego można je było łatwo pomylić sugerując się wyglądem pokrywy zaworów. Zdjęcie po lewej stronie przedstawia silnik T22SED o pojemności 2.2 cm3 i mocy 136KM montowany w Daewoo Leganza

silnik t18sed 1.8 dohc chevrolet lacetti nubira 122 km

Oczywiście T18SED był słabszy (122KM) od T20SED (133KM) i odziedziczył wadę cieknącej uszczelki pod plastikową pokrywą zaworów, która wytrzymywała pół roku po zmianie i dalej ciekła.

Do krajów w których były bardziej wyśrubowane normy emisji spalin trafia z recyrkulacją spalin (EGR) elektronicznie sterowaną, dla mniej wymagających EGR był podciśnieniowy.

f18d3 silnik nubira lacetti 1.8 W połowie 2005 roku rozpoczęto montaż silnika o znaku kodowym F18D3, posiadał moc 121 KM i wyeliminowano w nim wady z poprzedniej wersji.

Najważniejsza to zmiana pokrywy zaworów z plastikowej na metalową, tym sposobem rozwiązano wycieki oleju na łączeniu głowicy z pokrywą zaworów.

silnik chevrolet f18d3 Cewka zapłonowa w tej wersji jest nakładana bezpośrednio na świece zapłonowe, filtr oleju znajduje się w innym miejscu. Są też niewidoczne zmiany, jak napęd paska rozrządu czy kształt kolektora dolotowego.

Na prawym zdjęciu przedstawiono silnik F18D3 bez plastikowej pokrywy osłaniającej. Pokrywa zaworów jest metalowa, w środku na świece nałożona jest cewka zapłonowa a po prawej widoczny elektronicznie sterowany zawór EGR.

Silnik T18SED jak i F18D3 to jednostki wytrzymałe i sprawdzone, bardzo dobrze tolerują LPG. Dbając o okresowe przeglądy takie jak wymiana olejów, filtrów, świec i napędu rozrządu możemy być pewni że jednostka ta odwdzięczy się długimi i bezawaryjnymi przebiegami.



Silnik 1,8 DOHC Chevrolet Lacetti / Nubira III
Oznaczenie: T18SED F18D3
Typ: 4-cylindrowy rzędowy
Ilość zaworów: 16 zaworów po 4 na cylinder / 2 wydechowe 2 ssące
Pojemność: 1799 cm3 1796 cm3
Moc maksymalna 122 KM /
5800 obr/min
121 KM /
5600 obr/min
Maksymalny moment 165Nm przy 4000obr/min 169Nm
przy 3600obr/min

Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

strzałka do góry