Chevrolet Lacetti / Nubira


2.0 16V SOHC TCDI Diesel Z20S (RA 420)

silnik dizla, lacetti 2.0 tcdi sohc ra 420 Silnik 2.0 to jedyny i największy diesel montowany w Lacetti'm. Jest to silnik typu SOHC czterocylindrowy z szesnastoma zaworami, po 4 na każdy cylinder.

Turbo doładowany diesel osiąga 89kW (121 kM) przy 3800 obr/min, jednak maksymalny moment 280 Nm osiąga już przy 2000 obr/min a to jest najważniejsze.

Jednostka ta niestety współpracuje z nieszczęsnym filtrem cząsteczek stałych (DPF), zatem jeśli 90% użytkowania tego auta z tym silnikiem będzie w mieście to szczerze odradzamy zakup.

Jednostka jest bardzo dobra jednak DPF to zmora każdego silnika diesla, szczególnie w jeździe miejskiej. Silnik jest Włoskiej firmy VM MOTORI model RA 420 SOHC, występuje w Chevrolecie Cruze, Lacetti / Nubira, Optra, Epica, Captiva oraz w Oplu Antara.

Silnik ten był montowany także przez Hyundai'a, zdobył on dużą popularność dzięki niezawodności, wytrzymałości oraz prostej konstrukcji. W Cruz'ie, Captiv'ie oraz Epic'e występowały wersje 110 kW / 320 Nm, gdyby nie ten nieszczęsny DPF.

Silnik 2.0 16V SOHC TCDi Z20S (RA 420)
Typ: 4-cylindrowy rzędowy
Ilość zaworów: 16 zaworów po 4 na cylinder / 2 wydechowe 2 ssące
Pojemność: 1991 cm3
Moc Maksymalna: 89 kW (121 kM) / 3800 obr/min
Maksymalny moment: 280 Nm / 2000 obr/min

Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

strzałka do góry