Silnik 2.0 to jedyny i największy diesel montowany w Lacetti'm. Jest to silnik typu SOHC czterocylindrowy z szesnastoma zaworami, po 4 na każdy cylinder.
Turbo doładowany diesel osiąga 89kW (121 kM) przy 3800 obr/min, jednak maksymalny moment 280 Nm osiąga już przy 2000 obr/min a to jest najważniejsze.
Jednostka ta niestety współpracuje z nieszczęsnym filtrem cząsteczek stałych (DPF), zatem jeśli 90% użytkowania tego auta z tym silnikiem będzie w mieście to szczerze odradzamy zakup.
Jednostka jest bardzo dobra jednak DPF to zmora każdego silnika diesla, szczególnie w jeździe miejskiej. Silnik jest Włoskiej firmy VM MOTORI model RA 420 SOHC, występuje w Chevrolecie Cruze, Lacetti / Nubira, Optra, Epica, Captiva oraz w Oplu Antara.
Silnik ten był montowany także przez Hyundai'a, zdobył on dużą popularność dzięki niezawodności, wytrzymałości oraz prostej konstrukcji. W Cruz'ie, Captiv'ie oraz Epic'e występowały wersje 110 kW / 320 Nm, gdyby nie ten nieszczęsny DPF.
Silnik 2.0 16V SOHC TCDi Z20S (RA 420) | |
Typ: | 4-cylindrowy rzędowy |
Ilość zaworów: | 16 zaworów po 4 na cylinder / 2 wydechowe 2 ssące |
Pojemność: | 1991 cm3 |
Moc Maksymalna: | 89 kW (121 kM) / 3800 obr/min |
Maksymalny moment: | 280 Nm / 2000 obr/min |
Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.