Chevrolet Lacetti / Nubira


Wymiana kabinowego filtra powietrza

W Chevrolecie Lacetti / Nubira III tak jak w większości aut znajduje się filtr kabinowy zwany też przeciwpyłkowym, ma on za zadanie filtrowanie powietrza które trafia do naszego auta.

Oczywiście rodzajów filtrów kabinowych jest wiele, od tych najtańszych które zatrzymują głównie zanieczyszczenia w postaci pyłków które unoszą się w powietrzu aż do tych droższych które za pomocą węgla aktywnego niwelują nieprzyjemne zapachy i gazy, czy z dodatkiem srebra aktywnego niwelujące drobnoustroje i bakterie.

Wymiana filtra kabinowego zalecana jest raz w roku lu co 15 tys. km., jednak w przypadku użytkowania auta na drogach nie utwardzonych czy w mieście gdzie często stoimy w korkach to wymiana powinna być częstsza.

Jak wymienić filtr kabinowy w Lacetti ?

filtr kabinowy, filtr klimatyzacji, lacetti, śrubokręt, ucinaczki Filtr klimatyzacji i wentylacji w Chevrolecie Lacetti znajduje się pod schowkiem, takie umieszczenie filtra jest korzystniejsze gdyż filtrowane jest powietrze zarówno podczas obiegu otwartego jak i zamkniętego.

W Daewoo Nubira filtr kabinowy znajdował się na przegrodzie komory silnika i kabiny, dostęp i wymiana była dużo łatwiejsza jednak w przypadku obiegu zamkniętego powietrze nie było filtrowane.

Do wymiany będzie nam potrzebny oczywiście filtr, śrubokręt krzyżakowy i obcinaczki do łatwiejszego przecięcia filtra w wyznaczonych miejscach.





1. Demontaż schowka

Są dwie szkoły wymiany filtra kabinowego w Lacetti'm, bez demontażu schowka i z demontażem schowka, Ja polecam zdemontować schowek gdyż dostęp jest łatwiejszy. Po otwarciu schowka odkręcamy trzy wkręty na górze schowka i dwa na dole schowka.

schowek chevrolet lacetti schowek pasażera chevrolet lacetti



schowek chevrolet lacetti Po zdjęciu schowka należy odpiąć kable od zasilania podświetlenia i włącznika podświetlenia, przed tą czynnością można też wyjąć bezpiecznik w kabinie (F22) aby zabezpieczyć się przed zwarciem.

Ja jednak tego nie uczyniłem gdyż szanse na zwarcie są znikome a bezpiecznik odpowiedzialny jest także za zegarek.




2. Demontaż filtra kabinowego

Aby dostać się do filtra odkręcamy 4 śruby mocujące osłonę filtra kabinowego, po ściągnięciu osłony filtr wyciągamy za wystającą końcówkę.

osłona filtra kabinowego chevrolet lacetti filtr kabinowy lacetti, filtr klimatyzacji lacetti, wymiana filtra kabinowego

filtr kabinowy lacetti, filtr klimatyzacji lacetti, ucinaczki Przed montażem nowego filtra należy go złamać, specjalne przewężenie na bokach filtra pozwalają na tą operację którą najlepiej zrobić ucinaczami do kabli.

Takie złamanie jest wymagane gdyż podczas montażu filtr należy zgiąć, spowodowane jest to brakiem miejsca pomiędzy podłogą a miejscem na filtr.

Filtr montujemy zgodnie z przepływem powietrza, jednak często niektórzy producenci w szczególności Chińscy nie pokazują kierunku przepływu, co wtedy ?





Do określenia kierunku a dokładnie jak zamontować filtr służy ten wystający element z filtra, drugie zadanie tego elementu to łatwiejsze wyciągniecie filtra z komory. Wystający element jest centralnie od lewego i prawego boku filtra, jednak jego ustawienie nie jest centralne względem wysokości. Dzięki temu nawet gdy włożymy filtr odwrotnie nie zamkniemy pokrywy osłaniającej filtr. Przy źle założonym filtrze nie będziemy w stanie poprawnie założyć osłony filtra powietrza, da się ją przykręcić tylko na dwa wkręty.

filtr kabinowy lacetti, filtr klimatyzacji i wentylacji chevrolet lacetti Filtr należy zamontować tak aby powietrze przepływało od krawędzi która jest bliżej wystającego plastikowego elementu (czerwona linia) do krawędzi która jest dalej (zielona linia) , z reguły na niej jest przyklejona gąbka czyli gąbka najczęściej jest bliżej kierowcy.

Na starym filtrze pokazałem różnice wysokości elementu wystającego, kierunek przepływu powietrza oraz jak powinien być zamontowany filtr.

Kierunek przepływu powietrza w układzie wentylacji i klimatyzacji jest od prawej strony do wnętrza pojazdu w kierunku kierowcy.

Po prawidłowym włożeniu filtra kabinowego mocujemy osłonę na cztery wkręty, pamiętajmy że złe założenie filtra uniemożliwi prawidłowy montaż osłony filtra. Następnie mocujemy schowek, nie zapomnijmy też o podłączeniu żarówki oświetlającej schowek i włącznika światła w schowku po jego otwarciu.

Ozonowanie klimatyzacji / wentylacji i całej kabiny pasażerskiej

generator ozonu, ozonator Po wymianie filtra kabinowego wentylacji i klimatyzacji warto przeprowadzić odgrzybianie za pomocą ozonu, wykorzystując do tego generator ozonu.

Ozon O3 to alotropowa odmiana tlenu O2, najczęściej można go wyczuć po burzy gdyż wyładowania atmosferyczne czyli wysokie napięcie sprzyja wytwarzaniu ozonu, ozonator to takie urządzenie które właśnie wytwarza wyładowania a przy tym ozon.

Dlaczego ozonowanie ?

roztocze Ozon ma silne właściwości aseptyczne, czyli powoduje odkażenie i wyjałowienie pomieszczeń a w naszym przypadku układu wentylacji / klimatyzacji i całego przedziału pasażerskiego, a w autach typu kombi czy hatchback także przedziału załadunkowego.

Niszczy wszystkie drobnoustroje, bakterie, grzyby, pleśń, roztocza, odkaża a także usuwa nieprzyjemne zapachy.

Ozon jest jednym i najskuteczniejszym środkiem odkażającym, 50 razy mocniejszy od chloru a do tego działa 3000 razy szybciej a dzięki temu że jest gazem dociera wszędzie.

Za pomocą generatora ozonu odgrzybianie auta jest szybkie, łatwe i nie wymaga większej wiedzy. Pamiętajmy jednak że ozon jest gazem drażniącym i toksycznym, dlatego podczas procesu ozonowania zabronione jest przebywanie w kabinie samochodu.

Wady ozonowania

Jedyną wadą ozonowania jest konieczność posiadania ozonatora, nie posiadasz ozonatora lub nie chcesz w niego inwestować zapraszam do kontaktu meilowego: kontakt@chevrolet-lacetti.cba.pl w celu ozonowania.

Zalety ozonowania

plusy, zalety ozon działa nie tylko na układ wentylacji i klimatyzacji ale także na cały przedział pasażerski

plusy, zalety zabija roztocza w całym obrębie działania

plusy, zalety unieszkodliwia grzyby, bakterie, drobnoustroje, pleśń a także odkaża całe auto

plusy, zalety niweluje zapach tytoniu, oleju, benzyny, stęchlizny, ozonowanie nie polega na maskowaniu
      zapachów, ale na usuwaniu poprzez utlenianie związków chemicznych, wsiadając do samochodu
      po ozonowaniu wsiadamy tak jak do nowego auta prosto z salonu

plusy, zalety neutralizuje alergeny zawarte w płkach traw czy kwiatów, każdy alergik to doceni, koniec
      z kichaniem, katarem czy łzawiącymi oczami

plusy, zalety podczas ozonowania nie musisz stosować żadnych pianek, płynów czy sprayów, sam proces jest
      bardzo czysty i nie włożysz w niego żadnego wysiłku

plusy, zalety ozon jest czysty i ekologiczny, po około 20 - 30 minutach ozon rozpada się do czystego tlenu O2
      bezpiecznego dla naszego zdrowia


Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

Informacje zawarte na tej stronie, a także na innych stronach tego serwisu mają charakter wyłącznie poglądowy. Nie możecie swoich decyzji serwisowo-eksploatacyjnych opierać wyłącznie na tym, co tu jest napisane! Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki jakichkolwiek działań opartych na tych opisach. Skonsultuj się ze swoim mechanikiem lub ASO.

strzałka do góry