Do wymiany poza standardowymi narzędziami będzie nam potrzebna, uszczelka porywy zaworów, masa uszczelniająca REINZOSIL od Victor Reinz oraz rozpuszczalnik i denaturat do usunięcia pozostałości po starej uszczelce oraz odtłuszczenia wyczyszczonej powierzchni styku uszczelki.
Warto też przygotować papier lub czyste ścierki oraz szczoteczkę do zębów, szczoteczka jest idealna do czyszczenia pokrywy zaworów, w szczególności rowka gdzie umieścimy nową uszczelkę.
Sam proces wymiany trwa około 2 godzin, jednak musimy się przygotować że auto po wymianie musimy pozostawić przynajmniej na 20h bez uruchamiania. Podczas wymiany silnik musi być oczywiście zimny, dlatego proces ten należy wcześniej zaplanować.
Masa występuje w dwóch kolorach, błękitnym i antracytowym (GRAFITOWYM), opis z kolorem znajduje się na górze tubki i opakowania.
W pierwszej kolejności demontujemy osłonę silnika, odkręcamy dwie nakrętki kluczem nasadowym 10mm, oraz dwie śruby także kluczem 10mm.
Następnie wyciągamy wtyczkę cewki zapłonowej nie zapominając o podważeniu zabezpieczenia, cewkę odkręcamy kluczem 10mm która przymocowana jest czterema śrubami i oczywiście wyciągamy.
Z prawej strony pokrywy znajdują się trzy odmy silnika które oczywiście demontujemy.
Następnie odpinamy wąż wodny odchodzący od termostatu, można go też lekko przesunąć w lewo pod rurkę wspomagania, aby nie przeszkadzał.
UWAGA !!!: Jeżeli mamy jeszcze oryginalne łączenie które jest plastikowe, najprawdopodobniej dojdzie do uszkodzenia. U mnie doszło do uszkodzenia kilka tygodni wcześniej, po prostu uderzyłem kombinerkami i plastikowy element wystający z termostatu pękł.
Odkręcamy 10 śrub mocujących pokrywę zaworów.
Następnie wkładamy śrubokręt w otwór odmy i ciągniemy lekko i z czuciem, następnie ściągamy pokrywę.
Teraz należy dokładnie wyczyścić zarówno górną część głowicy, jak i pokrywę zaworów. Do czyszczenia użyłem benzyny oraz rozpuszczalnika który także posłużył do odtłuszczenia.
Jak widać poprzedni właściciel albo sam mechanik zastosował silikon, wprawdzie jest to silikon wysokotemperaturowy, jednak niestety nie jest on odporny na olej silnikowy.
Masą pokrywamy miejsce styku uszczelki z głowicą silnika, zielone strzałki pokazują których elementów nie należy pokrywać masą uszczelniającą.
Dwa elementy pokryłem po prostu z niewiedzy, są to miejsca gdzie śruby mocują cewkę zapłonową.
Następnie zakładamy pokrywę zaworów, wkładamy śruby mocujące i lekko dokręcamy.
Na zdjęciu obok pokazałem kolejność dociągania, zaznaczam że jest to moja koncepcja gdyż nie znalazłem w instrukcji takiej kolejności ani też siły, podpierałem się kolejnością dociągania głowicy cylindrów.
Jeżeli ktoś z was znajdzie zdjęcie z instrukcji z kolejnością i siłą dokręcania, to proszę podesłać na kontakt@chevrolet-lacetti.cba.pl
Zakładamy trzy rurki odmy po prawej stronie pokrywy, oraz rurkę wodną która przechodzi nad pokrywą.
Następnie przykręcamy cewkę zapłonową oraz podpinamy sterowanie cewką.
Zakładamy osłonę górną silnika, przykręcają ją dwiema śrubami, oraz dwiema nakrętkami kluczem 10mm.
Całość pozostawiamy do wyschnięcia, czas schnięcia uzależniony jest od ilości nałożonej masy, zalecam pozostawienie auta bez uruchamiania na przynajmniej 20 godzin.
Nieoficjalna strona samochodu CHEVROLET LACETTI i NUBIRA
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.
Informacje zawarte na tej stronie, a także na innych stronach tego serwisu mają charakter wyłącznie poglądowy. Nie możecie swoich decyzji serwisowo-eksploatacyjnych opierać wyłącznie na tym, co tu jest napisane! Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki jakichkolwiek działań opartych na tych opisach. Skonsultuj się ze swoim mechanikiem lub ASO.